Ню Йорк Таймс (корпорация)

от Уикипедия, свободната енциклопедия
(пренасочване от The New York Times Company)
Направо към: навигация, търсене
Ню Йорк Таймс Къмпани
The New York Times Company
Основана 18 септември 1851 г.
Седалище Мидтаун, Ню Йорк,
Flag of the United States.svg САЩ
Служители 7,665 (2010 г.)
Продукти The New York Times
The Boston Globe
Годишен оборот US$2,44 млрд. (2009 г.)
Уебсайт www.nytco.com

The New York Times Company е американска медийна компания, най-известна като издател на своя съименник The New York Times. Артър Ош Салсбъргър е председател на Управителния съвет от 1997 г. насам.[1] Тя е със седалище в Мидтаун Манхатън, Ню Йорк.[2]

Компанията е създадена от Хенри Джарвис Реймънд и Джордж Джоунс в Ню Йорк. Първото издание на вестника The New York Times, излиза на 18 септември 1851 г., със заявлението: "Ние издаваме днес на първия брой на Ню Йорк Дейли Таймс и възнамеряваме да го издаваме всяка сутрин (с изключение на неделните дни) за неопределен брой години."[3]

Холдинги на компанията[редактиране | edit source]

The New York Times Company притежава също The Boston Globe, International Herald Tribune и още две дузини регионални вестници в САЩ (15 от които са ежедневници). През 2005 г. нейната Broadcast Media Group включва 35 уеб сайта, включително NYTimes.com, Boston.com и About.com.[4]

В допълнение, тя е миноритарен акционер в Boston Red Sox, състояние придобито като част от закупения бейзболен отбор John W. Henry.

Профил на дружеството[редактиране | edit source]

От 1967 г. The New York Times Company е публично търгувана и листвана на New York Stock Exchange със символа NYT. Въпреки че компанията предлага два вида дялове на своите акции, клас A и клас B, акциите не се търгуват публично. За акциите клас B е предвиден механизъм чрез който наследниците на Адолф Окс, закупил вестник "Ню Йорк Таймс" през 1896 г., запазват контрола върху компанията задържайки близо 90 на сто от този специален клас акции.

Съвет на директорите[редактиране | edit source]

От април 2005 г. акционерите от клас B избират 9 от 14-те директори на дружеството.[5]

Хронология[редактиране | edit source]

На 1 януари 2003 г. компанията приключва покупката на 50% от Вашингтон Поуст в International Herald Tribune за 65 милиона долара. The New York Times Company, притежаваща още преди сделката 50% от International Herald Tribune, става единствен собственик.[6]

На 18 март 2005 г. компанията придобива About.com, онлайн доставчик на потребителска информация за 410 милиона долара. През 2005 г. дружеството отчита 3.4 милиарда щатски долара финансови приходи пред своите акционери.

На 25 август 2006 г. компанията придобива Baseline StudioSystems - онлайн база данни и служба за изследване на информация за филмовата и телевизионна индустрия за 35 милиона долара.

На 12 септември 2006 г. компанията съобщава в пресата за своето решение да продаде своята Broadcast Media Group, съставена от "девет мрежово свързани телевизионни станции, заедно с техните уеб сайтове и цифровия работен център". [7]

На 4 януари 2007 г. компанията постига споразумение за продажба на всичките девет местните телевизионни станции на частния инвестиционен фонд Oak Hill Capital Partners.[8][9]

На 17 май 2007 г. компанията финализира продажбата на Broadcast Media Group приблизително за 575 милиона долара.[10]

На 19 ноември 2007 г. компанията организира гала откриване на седалището на компанията след преместване от предишния му адрес на 43-та Западна улица №229, на новия адрес в Ню Йорк Таймс Билдинг на Осмо Авеню №620, на западната страна на Таймс скуеър, между 40-та и 41-ва улица от другата страна на Port Authority of New York & New Jersey Bus Terminal.[11]

July 14, 2009 - The company announced that WQXR was to be sold to WNYC, who on October 8, 2009 moved the station to 105.9 FM and began to operate the station as a non-commercial. This $45 million transaction, which would involve Univision Radio's WCAA moving to the 96.3 FM frequency from 105.9 FM, signaled the end of the Times' 65-year ownership of the station.[12]

Награди[редактиране | edit source]

2008 I Love My Librarian award recipients Linda Allen and Margaret "Gigi" Lincoln talk with Janet Robinson in the New York Times Building.

Компанията спонсорира редица национални и местни награди с цел да поощри постиженията на отделни лица и организации в различни сфери. През 2007 г. компанията учреди своята първа награда, отличавайки четири организации "за отлично управление". Това бяха организации с идеална цел в Ню Йорк, Лонг Айлънд и Уестчестър, отговарящи на условията за наградата.[13]

Съвместно с Корпорация Карнеги и Американската библиотечна асоциация, "The New York Times Company" спонсорира награда за библиотекари "за обслужване на техните общности". Наградата Аз обичам моя библиотекар! бе връчена на десет наградени през декември 2008 г. от президентите на "The New York Times Company" Жанет Робинсън, на Корпорация Карнеги Вартан Грегориан и Джим Ретиг, президент на Американската библиотечна асоциация.[14]

Забележки[редактиране | edit source]

  1. "Times Publisher and His Wife Separate". New York Times. The New York Times Company, May 10, 2008. Retrieved on February 2, 2009.
  2. "Contact Us." The New York Times Company. Retrieved on August 28, 2009.
  3. Timeline. // New York Times. The New York Times Company. Посетен на 2008-09-29.
  4. Business Units. // New York Times. Посетен на 2008-09-29. The New York Times Company, a leading media company with 2007 revenues of $3.2 billion, includes The New York Times, the International Herald Tribune, The Boston Globe, 16 other daily newspapers, WQXR-FM and more than 50 Web sites, including NYTimes.com, Boston.com and About.com. The Company's core purpose is to enhance society by creating, collecting and distributing high-quality news, information and entertainment.
  5. April 2005 Financial Report. // The New York Times Company. Посетен на 2008-08-23. [мъртъв линк]
  6. Kirkpatrick, David D.. International Herald Tribune Now Run Solely by The Times. // New York Times. 2003. Посетен на 2008-09-29. The International Herald Tribune, descendant of an American paper first published in Paris in 1887, is appearing today for the first time under the sole ownership and management of The New York Times Company. The takeover ends an anomalous 35-year partnership between The Times and its domestic competitor The Washington Post that produced a journalistic hybrid consisting mainly of articles and editorials from both papers compiled by editors in Paris. In October, The Times reached an agreement to buy The Post's 50 percent stake in the venture for about $70 million -- in part, The Post said, by threatening to start a rival paper overseas.
  7. The New York Times Company Announces Plan to Sell Its Broadcast Media Group
  8. Louise Story. New York Times to Sell 9 Local TV Stations. // The New York Times. nytimes.com (The New York Times Company), 2007-01-04. Посетен на 2008-08-23.
  9. The New York Times Company Reports April Revenues
  10. The New York Times Company Reports April Revenues
  11. Шаблон:Cite pressrelease
  12. New York Times to Get $45 Million for Radio Station. // Bloomberg News, July 14, 2009. Посетен на 2009-07-18.
  13. "The New York Times Company Announces Four Winners of Its First Nonprofit Excellence Awards", Businesswire.com, Business Wire, June 28, 2007. Web. Retrieved on December 10, 2008.
  14. American Library Association. Carnegie Corporation of New York/New York Times I Love My Librarian Award Winners Announced. Press release. ALA, December 8, 2008. Web. Retrieved on February 3, 2009.

Външни препратки[редактиране | edit source]

Baseline