Беседа:Шумен

от Уикипедия, свободната енциклопедия
Направо към: навигация, търсене

2004[редактиране на кода]

(на български: Шумен)Основната информация за град Шумен е предоставена от: 213.91.180.4 20:41, 5 сеп 2004 (UTC)Христо Христов - illuminator

Д.С.Стоянов

Имена[редактиране на кода]

Шумен казва се Шумну на турски. Като Одрин(Едирне)‚ Родосто(Текирдаг) на български. Cepkah 20.41‚ 7 Април 2007 Събота

Града има няколко имена на турски. При това когато града е под турско, турците не са писали с латиници. --Vammpi 22:03, 31 януари 2012 (UTC)
Има и една теория, че името произлиза от ШумеР и градът и името му имат много стари корени, но... как да я включим тук? Даже е доста добре обоснована от авторите й, но ще се приеме ли тук подобно нещо? Като спора за годината на създаване на (Дунавска) България, трябва ли Стара Велика на Кубрат да се отделя от историята на Дунавска на Аспарух, произхода и расата на (пра)българите.... и т.н. :) 85.130.10.80 17:27, 13 май 2012 (UTC)
Много теории, много имена. Ако има източници добре, ако не - не --Vammpi (беседа) 17:43, 13 май 2012 (UTC)

НАСЕЛЕНИЕ и Етнически състав на населението на град или Община Шумен???[редактиране на кода]

В === Брой на населението по години === не става ясно колко е било населението на града след Освoбождението. Също така, от източника, който е даден, разбираме че "Ако се вземе предвид и тогавашната Източна Румелия, най-голям град според извършеното на 31.12.1884 г. преброяване е бил Пловдив с население от 33 442 жители."; не е ли добре да се вмъкне и това изречение тук? Освен това някой може ли да включи и преброяването от 2011 в тази табличка?

В === Етнически състав === пък това, което е дадено за 2001 не е ли състава на населението на Община Шумен? Aко да - нека сведущите и/или авторите да го поправят. Щото излиза, че Шумен е имал население 104 893 душИ, ако гледаме тази табличка, а над нея пише, че според преброяването през 2001 е имал 89 054. -- бай ви Hansen 85.130.10.80 23:26, 12 май 2012 (UTC)

За броя на населението в Шумен след Освобождението си е ясно и точно записано. В Княжество България (която е държавата в която се намира) през 1880 и през 1884 година е еди колко си. Източна Румелия по това време е османска провинция, и няма нужда да разадуваме раздела. Колкото до етнически състам трябва да се провери и прави. Пък и има и по-нови данни от 2001 година.--Vammpi (беседа) 09:01, 13 май 2012 (UTC)
Там е работата, че не е ясно :о) В същия източник (не съм го цитирал, защото мислех, че няма нужда) пише, че населението на София Е БИЛО 20 501 жители, а на Шумен и Варна, както и в този текст става белни, е повече - м-у това число и числото за Руся, обаче колко точно - не е ясно. А в табличката данните почват от 1887. Освен това пак викам да включим и преброяването от 2011 в нея, пък след това да попълним и следващата - за етносите. -- По-здрави 85.130.10.80 16:31, 13 май 2012 (UTC)
Не съм много съгласен. в източника си пише точно това което пише и тук в страницата. Това, че няма точно брой мисля, че не е проблем. За 2011 трябва да се допълнят данните.--Vammpi (беседа) 14:05, 14 май 2012 (UTC)
С какво има да не си съгласен :)) Проблемът е, че в източника "История на София" пише до-словно: "...Първото преброяване на населението в Княжество България е извършено на 31.12.1880 г. Според него, София е наброявала 20 501 жители,... Въпреки това, тя не е била най-големият град в страната. По данни от същото преброяване (през 1880 г.) най-голям град в Княжеството е бил Русе с 26 163 жители, следван от Варна и Шумен, които също са били по-големи градове от София. Ако се вземе предвид..." и т.н. Пише "точно това което пише и тук в страницата", ДА! И не пише нищо конкретно за населението на Шумен през 1880, камо ли 1884 - това пък не знам къде си го видял (вж.↑ 09:01, 13 май 2012) :-РР Въпросът ми беше дали ще има някой достъп до по-добър източник, за да впише и по-точни числа или ако не - този текст да се оформи малко. Какво има да сме или да не сме съгласни, и аз не съм съгласен да пишат за Сф, а за 2-ия и 3-ия град в БГ да не пишат, ама... -- инж. Hansen 23:08, 14 май 2012 (UTC)
Къде е въпрекито неразбрах? В източника не пише, че София е през 1880 г. най-голям град. Пише, че трите най-големи градове са Русе, Варна, Шумен., т.е. точно това което пише тук. Да не пише конкретен брой, но може да се потърси и с това съм съгласен. Но докато нямаме по добър...--Vammpi (беседа) 08:08, 15 май 2012 (UTC)
Ами нали това казвам и аз бей :o) -- The Keeper of the keys 85.130.10.80 22:34, 15 май 2012 (UTC)

Език[редактиране на кода]

Здравей,

Опитах се да променя 2-3 израза в статията сед твоя редакция. Виждам, че си заличил моя принос. Може ли да обясниш, защо?

Ето тук:

https://bg.wikipedia.org/w/index.php?title=%D0%A8%D1%83%D0%BC%D0%B5%D0%BD&type=revision&diff=7695658&oldid=7695653

Поздрав! --АнтониВал (беседа) 11:59, 7 януари 2017 (UTC)

Освен това, [[1]] виждам, че си пожелал информацията в Уикпедия, да "бъде свободна". - как разбираш това пожелание? - Пак поздрав! --АнтониВал (беседа) 12:01, 7 януари 2017 (UTC)
Отговор тук, за да не става дублиране. --ShockD (беседа) 12:14, 7 януари 2017 (UTC)