RT

от Уикипедия, свободната енциклопедия
Направо към навигацията Направо към търсенето
RT
{{{Име на български}}}
{{{Име на български}}}
Студийният комплекс на RT на Борова улица в Москва
Тип частна
Стартиране 10 декември 2005 г.
Собственик ВГТРК
Слоган Съмнявайте се повече
Картина 16:9 (SD/HD)
Страна Русия
Език английски език
арабски език
испански език
френски език
Седалище Москва, Русия
Предишни имена Russia Today
Директор Алексей Николов
Редактор Маргарита Симонян
Излъчване за  Русия
 Европейски съюз
Уебсайт www.rt.com
RT в Общомедия

RT (от Russia Today, Русия днес) е руска многоезична информационна телевизионна компания. Основният ѝ канал, RT International, базиран в Москва, е първият руски информационен канал, излъчващ денонощно на английски език. Той излъчва бюлетини с новини, документални филми, ток шоута и дебати, както и спортни новини и културни програми за Русия. RT се състои от три денонощни информационни канала, излъчващи от Москва в над 100 страни на английски, арабски и испански езици, каналите RT America и RT UK, излъчващи в ефир от студия собствени във Вашингтон и в Лондон, документалния канал RTD, а също и видеоагентсвото за глобални новини Ruptly, предлагащо ексклузивни материали на други канали. RT е достъпна денонощно на 700 милиона зрители по цял свят. Според сайта на канала, RT предлага алтернативен поглед към текущите събития със сюжети, които не попадат на страниците и екраните на световните средства за масова комуникация и запознава аудиторията си с руската гледна точка за важни международни събития. През 2013 г. RT става първият в света канал за новини, който преминава 1 млрд. гледания в YouTube.[1]

RT често е описван като средство за пропаганда на правителството на Русия[2] и външната му политика.[3][4][5][6][7][8] Компанията е обвинявана в разпространение на дезинформация[8][9][10] от различни репортери,[11][12] включително и от бивши репортери, работили за RT.[13][14][15] Главният редактор на RT сравнява медията с министерството на отбраната на Русия, „водейки информационна война срещу целия Запад“.[16]

Признание[редактиране | редактиране на кода]

  • През 2010 г. RT пръв от руските канали е номиниран за наградата Emmy Award за подробното отразяване на визитата на Барак Обама в Русия[17]. През 2012 г. каналът за втори път става номинант за същата награда за отразяване на протеста „Окупирай Уол Стрийт[18][19]. През 2014 г. RT за трети път е на финала за Emmy за репортажите, посветени на гладната стачка на затворниците в Гуантанамо[20]. През 2016 г. каналът за четвърти път е финалист за наградата с репортажа за 70-ата сесия на Генералната асамблея на ООН[21].

Източници[редактиране | редактиране на кода]

  1. Эльмира Аширова. Телеканал Russia Today набрал миллиард просмотров на YouTube. // Российская газета, 4 юни 2013.
  2. Beth Knobel "Russian News, English Accent: New Kremlin Show Spins Russia Westward", CBS News, 12 декември 2005
  3. Julia Ioffe. What Is Russia Today?. // Columbia Journalism Review. 2010.
  4. Benjamin Bidder. Putin's Weapon in the War of Images. // Spiegel Online. 13 август 2013. Посетен на 14 август 2013.
  5. Luke Harding. Russia Today launches first UK ad blitz. // The Guardian. London, 18 декември 2009.
  6. Kramer, Andrew E. Russian Cable Station Plays to U.S.. // The New York Times, 22 август 2010.
  7. Ukraine hits back at Russian TV onslaught. // BBC, 2014.
  8. а б MacFarquhar, Neil. A Powerful Russian Weapon: The Spread of False Stories. // The New York Times. 28 август 2016. Посетен на 29 август 2016.
  9. Logiurato. Russia's Propaganda Channel Just Got A Journalism Lesson From The US State Department. // Business Insider, 29 април 2014.
  10. Crowley, Michael. Putin's Russian Propaganda. // TIME. 1 май 2014.
  11. Inside Putin's Information Wars, by Peter Pomerantsev, politico.com
  12. R.C. Campausen. KGB TV to Air Show Hosted by Anti-war Marine Vet. // Accuracy in Media, 10 януари 2011. Посетен на 5 април 2011..
  13. John Plunkett. Russia Today reporter resigns in protest at MH17 coverage. // The Guardian, 18 July 2014. Посетен на 18 юли 2014.
  14. Brian Stelter. Putin TV in Chaos. // CNN, 24 март 2014.
  15. Gray, Rosie. How the Truth is Made at Russia Today. // BuzzFeed, 13 март 2014.
  16. stop fake.org January 2018
  17. Russia Today и Аль-Джазира номинированы на „Эмми“
  18. Вести. Ru: Телеканал Russia Today вышел в финал премии Emmy
  19. Российский телеканал RT выдвинут на премию „Эмми“ | РИА Новости
  20. Телеканал RT в третий раз стал финалистом премии Emmy. //
  21. Телеканал RT в четвёртый раз стал финалистом премии Emmy

Външни препратки[редактиране | редактиране на кода]