Монитор (вестник)

от Уикипедия, свободната енциклопедия
Направо към навигацията Направо към търсенето
Disambig.svg Вижте пояснителната страница за други значения на Монитор.

Монитор
Информация
Вид ежедневник
Формат таблоид
Начало 28 септември 1998 г.
Край 22 март 2022 г.
Собственици Юнайтед груп
Сайт www.monitor.bg

Вестник „Монитор“ е български информационен ежедневник.

Учреден е от групата, основала вестниците „168 часа“ и „24 часа“, на 28 септември 1998[1] г. и претендира да има като главна цел възраждането на независимия печат в България. Два месеца по-късно се появява и електронното му издание. Основателите на вестника са Петьо Блъсков, Радостина Константинова, Емил Петков, Владимир Райчев, Драгомир Василев.[1]

Различните рубрики във вестника са: новини, свързани с вътрешна и международна политика, икономика, анализи, интервюта, обществен живот, култура, спорт. Излиза 6 пъти в седмицата – от понеделник до събота, като делничното издание е 32 страници, а съботното – 48, с акцент върху културните и забавни рубрики. Всеки петък към вестника е притурена програмата на повечето от телевизиите.

Собственост[редактиране | редактиране на кода]

От края на юли 2007 година вестникът е собственост на Ирена Кръстева,[2][3] директор на Българския спортен тотализатор по времето на правителството на Симеон Сакскобургготски и сина ѝ Делян Пеевски, заместник-министър в правителството на Сергей Станишев, уволнен в разгара на скандала между Румен Овчаров и Ангел Александров. Според вестник Капитал и двамата нови собственици са близки до ДПС.[3] Произходът на средствата, с които новата собственичка е закупила медията, не е изяснен, превид факта, че тя е била на държавна работа.[2] Освен „Монитор“ Кръстева купува и другите вестници, собственост на Петьо Блъсков – „Телеграф“ и „Политика“.[2]

На 21 януари 2021 водещият доставчик на телекомуникационни услуги и издател на медии в Югоизточна Европа – „Юнайтед груп“, обявява, че е постигнал споразумение със собственика на медийната група, издаваща вестник „Монитор“ – дружеството еднолична собственост на Делян Пеевски -„Инстръст“, за закупуването на „Вестник Телеграф“ЕООД.[4] От „Юнайтед груп“ уточняват, че „Вестник Телеграф“ ЕООД издава освен „Монитор“ и ежедневника „Телеграф“, спорния вестник „Мач Телеграф“, седмичника „Политика“, англоезичния седмичник „Юропост“ и регионалното издание „Борба“ (50%). „Развълнувани сме да обявим тази сделка. България е привлекателен пазар за „Юнайтед груп“ и „Телеграф“ допълва останалите ни медийни активи, добавяйки липсващия вестникарски компонент“, обявява изпълнителният директор на „Юнайтед груп“ Виктория Боклаг. На 16 март 2021 г. от групата обявяват, че сделката е приключена, като „Юнайтед груп“ придобива изданията през дъщерното си дружество „Нет инфо“[5][6]

Бележки[редактиране | редактиране на кода]

Външни препратки[редактиране | редактиране на кода]